دانشگاه پاک

دانشگاه پاک - جامعه ی پاک

دانشگاه پاک

دانشگاه پاک - جامعه ی پاک

بایگانی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

نقش کلیدی رسانه ها در پیشگیری از اعتیاد

سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۲ ب.ظ

مربی و پیشکسوت باشگاه فوتبال پرسپولیس اعلام کرد رسانه‌ها و جشنواره‌های موضوعی نقش کلیدی در افزایش آگاهی مردم و پیشگیری از اعتیاد دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید درخشان در گفتگو با دبیرخانه جشنواره چهارمین جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه، ضمن بیان مطلب فوق گفت: رسانه‌ها به دلیل آگاهی‌دهی به مردم در خصوص مضرات اعتیاد به عنوان عملی غیرمفید و غیرانسانی، نقش کلیدی و بسیار مهمی در پیشگیری از اعتیاد دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی نسبت به عواقب اعتیاد بر روی روح و بدن انسان و این مواد نابود کننده آگاهی‌های لازم را به مخاطبان ارائه دهند و از این طریق از گسترش اعتیاد جلوگیری کنند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره نقش فوتبالیست‌ها در مقابله با اعتیاد یادآور شد: معتقدم ورزشگاه‌ها به خصوص فوتبالیست‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند زیرا می‌توانند نمونه خوبی برای مقایسه بین یک بدن سالم با بدنی که دچار اعتیاد شده، باشند. همچنین به صورت عملی نشان دهند که یک انسان سالم می‌تواند چه ورزش‌های خوبی برای سلامتی انجام دهد تا از تنی سالم برخوردار شود.

وی برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها را به منظور مقابله با اعتیاد در جامعه موثر خواند و تصریح کرد: طبیعتا این جشنواره‌ها می‌توانند روی مخاطبی که در رده سنی پایین‌تری قرار دارد و هنوز با اعتیاد آشنایی پیدا نکرده، تاثیر زیادی بگذارند و باعث شوند که آنها با این مساله مهم که مواد مخدر چه مضرات بی‌شماری دارد، آشنا شوند.

درخشان در پایان با بیان اینکه من به عنوان یک ورزشکار پیامی برای جوانان دارم، گفت: جوانان توجه کنند انسان وقتی سالم است می‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد، با رفتن به سراغ مواد مخدر فقط به خود و جامعه ضرر بیشتری خواهد زد. پس چه بهتر که با داشتن بدنی سالم و شاداب خود را از زندگی سالم محروم نکنند.


منبع : خبرگزاری مهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی