دانشگاه پاک

دانشگاه پاک - جامعه ی پاک

دانشگاه پاک

دانشگاه پاک - جامعه ی پاک

بایگانی
نویسندگان
پیوندهای روزانه
فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان بر لزوم افزایش آگاهی خانواده‌ها از علایم و نشانه‌های اعتیاد تأکید کرد.


علی مهری اظهارکرد: راهکارهای مهم برای پیشگیری از اعتیاد باید در اختیار اولیا و خانواده‌ها قرار گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان گفت: دیده شده است که اغلب شروع مصرف مواد مخدر با پیشنهاد از طرف دوستان همراه است، پس خانواده‌ها باید مواظب باشند تا فرزندان آنان در انتخاب دوستان حساس بوده و از ارتباط با افرادی که احتمال ورود یا استعمال این مواد را دارند، بپرهیزند.

وی ادامه داد: غالباً هیچ جوانی برای شروع استعمال مواد مخدر پول پرداخت نمی‌کند و با نشست و برخواست چند روزه و تفننی با افراد معتاد کافی است که جوانان ابتدا به مصرف مواد مخدر گرایش و سپس به سرعت معتاد شوند.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: افزایش روزافزون مواد مخدر در جهان و قاچاق سرسام‌آور این مواد که بیشتر نسل جوان را مورد تهدید قرار داده است، می‌طلبد که خانواده‌ها آگاهی بیشتری در خصوص این مواد داشته و علائم و نشانه‌هایی که یک فرد معتاد از خود بروز می‌دهد، بشناسند؛ آن هم علائمی مانند بی‌حوصلگی، زودرنج و غمگین بودن، کم‌خوابی در پرخوابی در روز و کم خوراک بودن از جمله مشخصات معتادین است.

مهری تصریح کرد: خانواد‌ه‌ها می‌توانند به محض مشاهده مصرف مواد مخدر یا توزیع و فروش مواد مخدر به مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس حاصل کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان گفت: مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی شهرستان آبدانان که در کلانتری مرکزی شهرستان قرار دارد می‌تواند خانواده‌ها را در خصوص اعتیاد و راه‌های برون رفت از آن مشاوره و راهنمایی کند.

منبع : تابناک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی